



Crna Gora
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE
Broj: 02 – 1260/4
Podgorica, 20.10.2017. godine

Na osnovu čl. 139, 140, 141 i 143 Zakona o elektronskim medijima ("Sl. list Crne Gore", br. 46/10, 40/11, 53/11 i 6/13) i čl. 18 i 116 Zakona o upravnom postupku ("Sl. list Crne Gore", 56/14, 20/15, 40/16 i 37/17), postupajući po prigovoru Opštinskog odbora Demokratske partije socijalista Nikšić akt zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1260 od 21.09.2017.g., direktor Agencije za elektronske medije donosi

R J E Š E N J E

1. **Prihvata se prigovor** Opštinskog odbora Demokratske partije socijalista Nikšić (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1260 od 21.09.2017.g.) i privrednom društvu „Radio i Televizija Crna Gore“ d.o.o. iz Podgorice, javnom emiteru opšteg televizijskog programa „Prvi program Televizije Crne Gore“ (TVCG1), **izriče se upozorenje**, kao upravno-nadzorna mjera **zbog kršenja** člana 55 stav 6 i člana 56 stav 4 Zakona o elektronskim medijima, člana 7 i 8 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima („Sl. list Crne Gore“, br. 35/11 i 7/16) i tačke 7.1. izdatog Odobrenja za emitovanje broj O-TV-J-01 od 25.01.2013. godine, prilikom emitovanja, dana 18.09.2017. godine, priloga u informativnoj emisiji „Dnevnik“ u 19:30 časova.
2. Upozorenje iz tačke 1 ovog Rješenja se izriče zbog:
 - a. neispunjavanja obaveze propisane članom 55 stava 6 Zakona o elektronskim medijima i članom 7 Pravilnika da je emiter dužan da doprinosi nepristrasnom informisanju javnosti o događajima u zemlji i inostranstvu.
 - b. neispunjavanja uslova propisanih članom 56 stava 4 Zakona o elektronskim medijima za emitovanje televizijskog programa i to da vijesti moraju biti nepristrasne.
 - c. nepoštovanja obaveze emitera da u proizvodnji informativnih programa, poštuje načela objektivnosti i nepristrasnosti (član 8 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima).
3. Javnom emiteru „Radio i Televizija Crna Gore“ d.o.o., nalaže se da usaglasi emitovanje programskih sadržaja u okviru programa „TVCG1“ sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim medijima, podzakonskim aktima Agencije i izdatom Odobrenju za emitovanje.
4. Javni emiter „Radio i Televizija Crna Gore“ d.o.o. dužan je da, u skladu sa članom 140 stav 3 Zakona o elektronskim medijima, informaciju o izrečenoj mjeri iz tač. 1 ovog rješenja objavi u programu „TVCG1“, u okviru informativne emisije „Dnevnik“ u 19:30 časova.
5. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 dana od dana njegovog prijema.
6. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.
7. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e n j e

Dana 21.09.2016. godine, Agenciji za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) dostavljen je prigovor Opštinskog odbora Demokratske partije socijalista Nikšić, na rad Javnog preduzeća „Radio i Televizija Crne Gore“ d.o.o. iz Podgorice (u daljem tekstu: RTCG), kao javnog emitera opšteg televizijskog programa „Prvi program Televizije Crne Gore“ / TVCG1 (zaveden kod Agencije pod br. 02-1260 od 25.09.2017.g.).

Predmetni prigovor se odnosio na priloge emitovane 18. i 19. septembra 2017. godine u informativnim emisijama „Dnevnik“ u 19:30 časova, povodom „svečanosti obilježavanja Dana Opštine Nikšić“.

U vezi sa prilogom od 18.09.2017. godine, podnosilac prigovora posebno ističe da je „presijecan izjavama predstavnika Demokratske Crne Gore (gospodina Moma Koprivice), političke partije koja nije ni članica lokalnog parlamenta, odnosno Skupštine Opštine Nikšić“. Podnosilac prigovora je ukazao i na obavezu elektronskih medija da „svako stanovište predstave na objektivnan način, bez uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja“ (načelo objektivnosti) i „činjenično izvještavanje jasno odvoje od stava, mišljenja i komentara“ (načelo nepristrasnosti). Dalje navodi da je RTCG u predmetnom prilogu „izjednačio vladajuću koaliciju sa političkim aktivistima koji nemaju nikakvo legitimno utemeljenje na lokalnom nivou“, i time je kako se navodi, „osnovni princip pravičnosti (jednako u jednakim a nejednako u nejednakim situacijama) pa makar i u pravičnom zastupanju, pogažen“. Takođe, u prigovoru se konstatuje da „izjednačiti vladajuću koaliciju sa političkim avanturistima koji nisu ni učestvovali u izbornoj trci, a sve to u udarnom terminu jedne od najgledanijih informativnih emisija u Crnoj Gori je flagrantan primjer kršenja novinarske etike.“

U prigovoru je ukazano da su čl. 55 st. 6 i čl. 56 st. 4. Zakona o elektronskim medijima „grubo prekršeni u pomenutoj informativnoj emisiji u pogledu ravnopravnosti, objektivnosti i prava da se čuje i ‘druga strana‘“. Takođe se navodi da „zakonski propisi i Pravilnik ukazuju da je plasiranje (netačnih) informacija, komentara i stavova tokom priloga koji treba da bude isključivi primjer izvještavanja o činjenicama klasični dokaz neprofesionalnog odnosa uređivačkog tima RTCG-a prema vladajućoj koaliciji u Nikšiću i svim građankama i građanima Nikšića“. U istom se navodi da je podnosilac prigovora svjestan da „svaka vlast mora da bude spremna da istrpi svaku, pa i najoštriju političku kritiku, ali ona u informativnim emisijama Javnog servisa mora biti izvršena u skladu sa Pravilnikom, Etičkim kodeksom, zakonskim okvirima i međunarodnim standardima“.

Podnosilac prigovora navodi da je „RTCG 19.09.2017. u informativnoj emisiji Dnevnik 2 u 19.30 povrijedila načelo ravnopravnosti strana prilikom plasiranja reakcije Demokratske partije socijalista Nikšić, a povodom priloga od 18.09.2017.“ jer je „uređivački tim RTCG-a našao za shodno da reakciju – izjavu Opštinskog odbora DPS Nikšić – prenese tako što će pročitati dio prapratnog pisma i samo jednu rečenicu iz izjave predstavnika najjače političke partije“. On ukazuje da se „ovaj elektronski emiter oglušio i o načelo tačnosti na osnovu kojeg je bio dužan da informacije koje prenosi zasniva isključivo na činjenicama“, jer, kako se navodi, „ponavljanjem izjava jedne političke strane uz ironične novinarske komentare kojima se jasno stalo na stranu opozicije, nesporno je pogažen pomenuti princip“. Takođe, prigovorom se naglašava da je „obaveza novinara da sve informacije stavlja u pravilan kontekst i onemogućujući njihovu zloupotrebu, bilo da se radi o slici ili tonu“. U prigovoru se navodi da je prilog „propraćen jeftinim ironičnim novinarskim upadicama (npr. ‘ružičasta slika privrede’ itsl.) i izjavama političkih avanturista koji svoju političku snagu i utemeljenje nisu ni provjerili na nedavnim izborima“, a da pri tom „uređivački tim RTCG je jednaku pažnju posvetio najodgovornijim predstavnicima lokalne vlasti i onima koji nikad nisu ni sjeli u klupe nikšićke skupštine“.

Na kraju, podnosilac prigovora predlaže se konstatuju povrede Pravilnika.

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija je pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije izvršio je uvid u snimak emitovanih programskih sadržaja emitera TVCG1 i sačinio nalaz dana 25.09.2017. godine (akt broj 05-1260/1 od 25.09.2017.god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 112 Zakona o upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima (u daljem tekstu: Pravilnik) i Odobrenja za emitovanje br. O-TV-J-01, Agencija je Savjetu javnog emitera „Radio i Televizija Crne Gore“ (u daljem tekstu: Savjet RTCG) dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da u roku od sedam dana od dana prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1260/2 od 25.09.2017.god.).

Dana 18.10.2017.g., Savjeta RTCG dostavio je Agenciji pisano izjašnjenje br. 01-5564 od 18.10.2017.g. (akt zaveden kod Agencije pod br. 02-1260/3 od 18.10.2017. god.) u kojem se navodi „da je Savjet RTCG na sjednici od 17.10.2017.g., razmotrio Izvještaj Komisije za predstavke i prigovore slušalaca i gledalaca br. 01-5521 od 17.10.2017. godine i donio sledeće Preporuke:

- *Savjet RTCG je prihvatio prigovor na prilog posvećen obilježavanju Dana opštine Nikšić zbog kršenja profesionalnog standarda koji se odnosi na objektivnost u izvještavanju.*
- *Savjet RTCG sugerše direktoru TVCG da novinarima/kama i urednicima/cama skrene pažnju na potrebu poštovanja profesionalnog standarda koji se odnosi na objektivnost i izbjegavanja korišćenja kvalifikacija u priložima.*
- *Savjetu RTCG sugerše generalnoj direktorki RTCG da preduzme neophodne mjere, uključujući i odgovarajuće sankcije, prema odgovornim osobama (urednicima/cama i novinarima/kama) kako se profesionalni propusti ne bi ponavljali.*

Kao sastavni dio izjašnjenja dostavljen je Izvještaj Komisije za predstavke i prigovore slušalaca i gledalaca akt br. 01-5521 od 16.10.2017.g. (u daljem tekstu: Izvještaj). U njemu se navodi da je „povod za dostavljanje prigovora bio je prilog emitovan 18. septembra 2017. godine u Dnevniku 2 a koji je bio posvećen obilježavanju Dana Opštine Nikšić". Izvještajem se konstatuje da je pisani odgovor na prigovor dostavio urednički tim informativnog programa.

Urednički tim, kako se navodi u Izvještaju, saopštio je da „konkretnom slučaju nijesu prekršeni Zakon o elektronskim medijima, Pravilnik o programskim standardima u elektronskim medijima, pa, shodno tome, smatra da je navedeni prigovor neosnovan".

Oni ukazuju da je „Televizija Crne Gore navedenog dana izvještavala o obilježavanju Dana Opštine Nikšić, a ne samo sa svečane sjednice Skupštine Opštine", kao i da je ista „na isti način izvještavala istim povodima i u drugim opštinama". Naime, oni ukazuju da je RTCG „28. avgusta 2017., povodom obilježavanja Dana Opštine Kolašin, izvijestila o svečanoj sjednici SO, ali su u istom prilogu dali prostor i predstavniku opozicionog DPS-a da ocijeni rad lokalne vlasti, iako su toga dana njihovi odbornici bojkotovali svečanu sjednicu". Takođe, oni su ukazali da je „ovo je uobičajen način televizijskog izvještavanja i tako rade i ostali javni servisi, kao i privatne informativne televizije, a sve sa ciljem da bi javnost stekla cjelovitu i objektivnu sliku o nekom događaju ili pojavi. Naglasili su da „se TVCG u svom radu ne obraća biračima i pristalicama neke određene političke stranke, već svim građanima i građankama među kojima su i simpatizeri i pristalice različitih političkih partija".

Nadalje, urednički tim je konstatovao da „ne vide ništa sporno ni u tome što je reporter koristio riječ 'ružičasto', i „ta 'sporna' riječ upotrebljena u značenju da je nešto pozitivno, pohvalno, lijepo, perspektivno...", naime „nije bilo ironije, ni namjere da nekoga povrijede". Oni navode da u prigovoru „Demokratske partije socijalista upućenom Komisiji Savjeta RTCG i Agenciji za elektronske medije ima dosta političkih ocjena i stavova na koje uredništvo TVCG ne bi trebalo da reaguje, jer bi to bilo u suprotnosti sa osnovnim ciljevima i principima na kojima se temelji rad Javnog servisa."

U izjašnjenju se kaže i da je Komisija, nakon „upoznavanja" sa prigovorom i odgovorom uredničkog tima zaključila:

- *Prilog je bio posvećen obilježavanju Dana Opštine Nikšić a ne samo održavanju svečane sjednice. Sa svečane sjednice Skupštine opštine Nikšić prenijeti su akcenti. Dan Opštine Nikšić je povod da se od različitih aktera dobiju ocjene o kvalitetu života u ovoj opštini. U skladu sa profesionalnim principima i standardima koje u svom radu mora poštovati RTCG, obaveza je da 'kad god je to moguće, novinari moraju da pronađu predstavnike svih uključenih strana i obezbijede u programu sve relevantne stavove.' Stavovi predstavnika nevladinih organizacija, političkih partija i drugih relevantnih institucija treba da budu obuhvaćeni u priložima koji obrađuju teme od javnog interesa. U prilogu su prenijeti stavovi predstavnika političke opozicione partije koja ne participira u opštinskom parlamentu (ali participira u državnom parlamentu) koja je tog dana organizovala događaj o kojem građani takođe treba da budu informisani.*
- *TVCG je pokazala u ovom prilogu isti pristup koji je imala i prilikom obilježavanja Dana Opštine Kolašin, izvijestili su o svečanoj sjednici Skupštine opštine, ali su u istom prilogu dali prostor i predstavniku opozicionog DPS-a da ocijeni rad lokalne vlasti, iako su toga dana njihovi odbornici bojkotovali svečanu sjednicu. Ovakav pristup TVCG je poželjan i predstavlja djelovanje u punom saglasju sa ciljevima javnog servisa a prenošenjem stavova različitih relevantnih aktera nisu prekršeni profesionalnim principima i standardima RTCG.*

U prilogu novinar koristi poveznicu u želji da napravi uvod u predstavljanje stavova 'druge strane' i saopštava: „U korist ružičaste slike privrede grada Grbović dakle stavlja stabilno

poslovanje nekad posrnulih giganata: 'Željezare', 'Boksita', 'Metalca', 'Mljekare Nika', 'Monteživa' i drugih. Opozicija s druge strane ružičastu sliku opštinaru statistički boji u sivo zamjerajući na nikad većem procentu nezaposlenosti.

- *Novinar je nepotrebno koristio formulaciju 'ružičasta slika opštinaru' koji može biti pogrešno protumačen kao stav i kvalifikacija samog novinara, odnosno TVCG. Novinar je na drugačiji način, bez korišćenja termina 'ružičasto' mogao saopštiti istu poveznicu u prilogu.*
- *U ovom dijelu priloga prekršen je profesionalni standard koji se odnosi na objektivnost u izvještavanju: 'Izvještavanje ne smije da sadrži vrijednosne kvalifikacije od strane autora. Činjenice i stavovi moraju biti predstavljeni ravnopravno, a izvještavanje mora nepristrasno uzeti u obzir sve osobe, institucije, događaje relevantne za temu. Reporter može da izrazi profesionalni novinarski sud, zasnovan na relevantnim činjenicama, ali ne i lično mišljenje koje je posljedica jednostranih stavova vezanih za određena pitanja'.*

Komisija je dala preporuku Savjetu RTCG, koju je usvojio, a ista je naprijed navedena.

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimak emitovanih sadržaja, Agencija konstatuje sljedeće:

1. Dana 18. septembra 2017. godine RTCG je u programu TVCG1 u periodu od 19:48:43 do 19:51:07 sati (2 minuta 24 sekunde) u informativnoj emisiji „Dnevnik“ emitovala prilog koji je predmet prigovora (u daljem tekstu: prvi prilog).

Voditelj informativne emisije „Dnevnik“, daje sljedeći uvod: *"Nikšić proslavlja Dan oslobođenja. Prvi čovjek Opštine Veselin Grbović kaže na Svečanoj sjednici da je grad između dva 18. septembra znatno popravio infrastrukturnu i privrednu sliku opštine. Privreda je bila i u fokusu lokalnog odbora Demokrata u kojem su se kritički osvrnuli na učinak lokalne uprave"*.

Nakon uvoda, slijedi prilog novinara koji počinje riječima: *„Nikšić, između dva septembra, iz ugla opštinaru, bio je grad u kom se predano radilo na razvoju infrastrukture, stabilizaciji lokalnih finansija i sveukupnom poboljšanju privrednog ambijenta“*. Tekst prate kadrovi izvođenja građevinskih radova na području Nikšića.

U nastavku, dati su kadrovi sa Svečane sjednice povodom Dana oslobođenja Nikšića, kao i dio izlaganja predsjednika Opštine Nikšić Veselina Grbovića: *„Lični dohoci se isplaćuju redovno, kao i porezi i doprinosi prema državi. Redovno se izmiruju obaveze prema dobavljačima, državi i drugim institucijama. Zajedno sa državom uspjeli smo da aktiviramo praktično sve privredne kolektive koji su tokom tranzicije prošli kroz izuzetno teške situacije stečajeva, nerada, otpuštanja radnika i slično“*.

Prilog se nastavlja novinarskim tekstom: *"U kontekst ružičaste slike privrede grada, Grbović dakle, stavlja stabilno poslovanje nekad posrnulih giganata: Željezare, Boksita, Metalca, Mljekare Nika, Monteživ-a i drugih. Opozicija, s druge strane, ružičastu sliku opštinaru statistički boji u sivo, zamjerajući na nikad većem procentu nezaposlenosti"*. Kao pokrivalice za navedeni tekst korišćeni su kadrovi snimljeni na svečanoj sjednici Opštine Nikšić, kadrovi industrijskih postrojenja, kao i kadrovi na kojima se vide predstavnici Demokratske Crne Gore.

Potom je uslijedila izjava predsjednika Opštinskog odbora Demokratske Crne Gore Moma Koprivice: *"U Nikšiću danas dobro žive samo biznismeni sa lažnim diplomama, majstori namještenih tendera, nekoliko mafijaških porodica. U Nikšiću je dato i čuveno lažno obećanje premijera Mila Đukanovića o 40.000 novih radnih mjesta i od tada je, i u Nikšiću i u Crnoj Gori, stopa nezaposlenosti skočila za osam procenata"*.

Prilog se nastavlja i završava informacijom o uručivanju opštinskog priznanja/Nagrade oslobođenja Nikšića, za izuzetne doprinose, promociju i afirmaciju grada, kao i dodjelom nagrada najboljim studentima. Taj dio priloga praćen je snimcima sa uručivanja nagrade.

2. Dana 19. septembra 2017. godine RTCG je u programu TVCG1 u periodu od 19:48:13 do 19:48:56 sati (43 sekunde) u informativnoj emisiji „Dnevnik“ emitovala prilog koji je predmet prigovora (u daljem tekstu: drugi prilog).

Prilog je emitovan u dijelu „Dnevnika“-a koji se odnosi na kratak pregled informacija, i u njemu se navodi (glas iz OFF-a): *„Demokratska partija socijalista reagovala je na prilog o obilježavanju Dana opštine Nikšić, koji smo emitovali u jučerašnjim informativnim emisima. U saopštenju navode da je*

prilog, kako tvrde, na neuobičajen način presječen stranačkim reagovanjem potpredsjednika Demokratske Crne Gore, te da je urednički tim RTCG procijenio da je u podjednako javnom interesu građana da čuju šta o rezultatima postignutim u Nikšiću ima da saopšti prvi čovjek Opštine, kao i Koprivica koji predstavlja partiju koja nije ni učestvovala na lokalnim izborima. DPS u saopštenju je zatražio da objavimo i reagovanje njihovog člana Marka Burića koji između ostalog navodi da su Demokrate jučerašnjim press-om htjele da pokvare svečanost i raspoloženje Nikšićanki i Nikšićana na Dan opštine, ali da im to nije uspjelo."

Kao pokrivalica za navedeni tekst korišćeni su djelovi priloga emitovanog 18.09.2017. godine (prvi prilog), na koji se reagovanje odnosi.

3. Zakonom o elektronskim medijima je propisano, u čl. 55 st. 6, da emiter je dužan da doprinosi: slobodnom, istinitom, cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i inostranstvu, kao i poštovanju i promociji osnovnih ljudskih prava i sloboda, demokratskih vrijednosti, institucija i pluralizma ideja.
4. Zakonom o elektronskim medijima je propisano, u čl. 56 st. 4, da emitovanje radijskog ili televizijskog programa mora da ispunjava sljedeće uslove: događaji se moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja moraju biti primjereno zastupljeni; vijesti moraju istinito i korektno predočiti činjenice i događaje, moraju biti nepristrasne i profesionalno korektno; mišljenja i komentari moraju biti odvojeni i njihov izvor ili autor prepoznatljiv; mora se podsticati nepristrasnost, uz poštovanje razlika u mišljenjima o političkim ili privrednim pitanjima.
5. Članom 7 Pravilnika propisana je obaveza emitera koji proizvode informativni program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose: slobodnom, istinitom, cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i inostranstvu, kao i poštovanju i promociji osnovnih ljudskih prava i sloboda, demokratskih vrijednosti, institucija i pluralizma ideja.
6. Članom 8 Pravilnika propisana je dužnost elektronskim medijima da u proizvodnji informativnih programa poštuju načela objektivnosti, nepristrasnosti, blagovremenosti, tačnosti, zabrane diskriminacije, slobode objavljivanja komentara i primjene pravila druge strane.
7. Članom 4 Pravilnika definisano je načelo objektivnosti kao obaveza elektronskih medija da u informativnim programima svako stanovište predstave na objektivan način, bez uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja, kao i da kada između elektronskog medija i pojedinaca i/ili organizacija postoji interesna povezanost, onda se ta povezanost u programu mora jasno naglasiti;
8. Članom 4 Pravilnika definisano je načelo nepristrasnosti kao obaveza elektronskih medija da činjenično izvještavanje jasno odvoje od stava, mišljenja ili komentara, pri čemu lično uvjerenje i mišljenje urednika i novinara ne smiju da diskriminatorno utiču na izbor teme i način njenog predstavljanja. Primjena ovog načela isključuje manipulisanje izjavama, saopštenjima i sličnim sadržajima s ciljem promjene njihovog osnovnog smisla /zlonamjerno skraćivanje ili montiranje djelova sadržaja i si./, odnosno manipulacije slikom, tonom i sadržajem koje iskrivljuju osnovni smisao saopštenog.
9. Emiter ima pravo da u, skladu sa načelom slobode objavljivanja komentara, u skladu sa svojom uređivačkom politikom, komentariše pojave, događaje i postupke pojedinaca, uz obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, posebno onih koji se odnose na istu temu pri čemu mora voditi računa o normama propisanim Zakonom o elektronskim medijima i Pravilnikom.
10. kad je riječ **o prvom prilogu** (emitovanom 18.09.2017.g. u 19:30 časova), emiter je objavljivanjem informacije o događaju koji je od interesa za javnost (proslava Dana oslobođenja grada Nikšića) dao doprinos slobodnom, istinitom, cjelovitom i blagovremenom informisanju, ali se ne može reći da je doprinio i nepristrasnom informisanju.

Objavljivanjem komentara, između djelova izvještaja o događaju, u okviru, kako je RTCG naziva „poveznice“ koja glasi: *"U kontekst ružičaste slike privrede grada, Grbović dakle, stavlja stabilno poslovanje nekad posrnulih giganata: Željezare, Boksita, Metalca, Mljekare Nika, Monteživ-a i drugih. Opozicija, s druge strane, ružičastu sliku opštinaru statistički boji u sivo, zamjerajući na nikad većem procentu nezaposlenosti!"* lično uvjerenje i mišljenje urednika ili novinara uticalo je na predstavljanje teme priloga.

Na ovaj način emiter je komentar novinara (voditelja) uključio u izvještavanje o događaju, što čini suštinu priloga. Time je prekršeno „načela nepristrasnosti“.

Takođe, može se zaključiti da je komentarom da je ocjena stanja koju daje jedna strana „ružičasta slika“, te da se ocjena tog istog stanja koju daje druga strane može smatrati da sliku „boji u sivo“, favorizovao jednu stranu i uticao da se tema priloga ne predstavi na objektivan način, čime je prekršio „načela objektivnosti“.

11. kad je riječ o **drugom prilogu** (emitovanom 19.09.2017.g. u 19:30 časova), koji se odnosi na saopštenje Demokratske partija socijalista povodom priloga o obilježavanju Dana opštine Nikšić (prvi prilog) može se zaključiti da nije došlo do kršenja bilo kog programskog standarda vezanog za informativne programe, a propisanog Zakonom o elektronskim medijima ili Pravilnikom.

Na osnovu navedenog, a uvažavajući činjenicu da je saglasno tački 7.1 izdatog Odobrenja za emitovanje O-TV-J-01 od 25.01.2013. godine i članu 5 Pravilnika, emiter odgovoran za sve objavljene sadržaje, može se utvrditi da je emiter objavljivanjem spornog programskog sadržaja prekršio čl. 55 stav 6 i 56 stav 4 Zakona i čl. 7 i 8 Pravilnika.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije je, saglasno čl. 139, 140, 141 i 143 Zakona o elektronskim medijima, donio odluku kojom se emiteru izriče upravno-nadzorna mjera upozorenja i nalaže da usaglasi emitovanje programskih sadržaja u okviru programa „Prvi program Televizije Crne Gore“ sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim medijima, podzakonskim aktima Agencije i izdatom Odobrenju za emitovanje.

Prilikom izricanja upravno-nadzorne mjere, direktor Agencije je imao u vidu da je izrečena mjera srazmjerna prirodi i težini prekršaja, kao i da se može očekivati da će upozorenje biti dovoljno da emiter ubuduće ne ponovi protivpravno ponašanje.

Emiteru je naloženo i da u skladu sa čl. 140 stav 3 Zakona o elektronskim medijima izrečenu mjeru upozorenja objavi u svom programu, u okviru informativnoj emisiji „Dnevnik“ u 19:30 časova.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 dana od dana njegovog prijema.

Dostavljeno:

- Savjet „Radio i Televizija Crne Gore“, predsjednik
- „Radio i Televizija Crne Gore“ d.o.o., izvršna direktorica
- „Televizija Crne Gore“, direktor
- Opštinski odbor Demokratske partije socijalista Nikšić, podnosilac prigovora
- Arhiva

